Bent u op zoek naar een accountantskantoor in Breda? Misschien is dat wel helemaal niet nodig! Veel MKB’ers hebben eigenlijk geen dure accountant nodig. Kies daarom liever voor een deskundig boekhouderskantoor met betrokken boekhouders. Hoe dat zit? Dat leggen we graag uit:
Een accountant staat vaak ver van de dagelijkse bedrijfsvoering verwijderd. Wie in zee gaat met een accountant in Breda, zal waarschijnlijk slechts enkele keren per jaar een contactmoment hebben met de accountant. Deze komt bijvoorbeeld eens per kwartaal langs om de boekhouding te controleren.
Kiest u voor een boekhouder als PTFS, dan krijgt u een veel persoonlijkere aanpak. Wij gaan verder dan periodieke controle: doordat wij in de meeste gevallen wekelijks actief bezig zijn met het beheer van uw financiële administratie zijn we volledig op de hoogte. We weten precies wat er speelt, waar er kansen liggen en hebben regelmatig waardevolle contactmomenten met u.
We hebben er bij PTFS zelfs bewust voor gekozen om onze accountantstitel terug te geven. We kiezen er namelijk liever voor om met een echte hands-on benadering ondernemers bij te staan en échte toegevoegde waarde te bieden. Dit doen wij onder andere door onze specialistische kennis te benutten rondom de diverse (belasting)regels voor het MKB.
Als uw boekhouder stellen wij ons graag toegankelijk op. U kunt bij ons terecht met al uw zorgen en vragen op het financieel-administratief vlak. Wij ontzorgen en denken graag mee over kansen en mogelijkheden voor uw bedrijf.
Zoals gezegd draait het gros van de werkzaamheden van een accountant om het controleren van de boekhouding (na het initieel opzetten ervan). Daarnaast stelt de accountant de jaarrekening op en stelt hij, indien nodig, accountantsverklaringen op. En dat laatste hebben de meeste ondernemers niet nodig.
Uw boekhouder heeft een takenpakket dat meer gericht is op de praktijk. Naast het onderhouden van uw boekhouding, wat een lopend proces is, komen daar meerdere taken bij. Zo stellen wij uw jaarrekening op, verzorgen wij uw belastingaangiftes en kunnen wij de salarisadministratie uitvoeren. Al deze taken zorgen ervoor dat wij op regelmatige basis met uw bedrijf bezig zijn en deze door en door leren kennen. Daarbij kunnen wij proactief handelen en er samen met u voor zorgen dat alles op rolletjes blijft lopen.
Een accountant in Breda en omgeving vraagt vaak behoorlijke tarieven. En dat terwijl veel bedrijven eigenlijk geen accountant nodig hebben. Zeker als u onder het MKB valt, is een accountant vaak niet de beste oplossing. Het is voor u een stuk voordeliger om een deskundige boekhouder in te schakelen. Een boekhouder als PTFS kan alle financieel-administratieve taken oppakken die u wenst, terwijl wij toch een stuk goedkoper zijn dan een accountantskantoor in Breda en omstreken.
Wilt u uw financiële administratie uitbesteden? PTFS bewijst graag dat we alles in huis hebben om uw financiële administratie volledig te verzorgen. Onze jarenlange opgedane ervaring en persoonlijke betrokkenheid hebben al vele succesverhalen opgeleverd.
Waarom kiest u voor een boekhouder, in plaats van een accountant? We zetten de redenen nogmaals op een rij:
Twijfelt u toch nog over de keuze voor een accountantskantoor in Breda of een boekhoudkantoor in Breda? Of wilt u meer weten over het kiezen voor een accountant of boekhouder voor uw bedrijf? We vertellen u er graag alles over. Neem nu contact met ons op.
Zijn wij de boekhouder waar u naar op zoek bent? Wij maken graag kennis met u! Stuur ons een bericht, dan maken we snel een afspraak.